Liderlik Becerileri Geliştirme Programı
LİDERLİK SINIFI G-101
Liderlik ve Yönetime Giriş
AMAÇ: Liderin ve liderliğin rolünün ve öneminin anlaşılmasına ses getirmek. İşin matematiğini paylaşmak!
Lider/Yöneticinin rolü (3 saat)
- Etkili liderlerin karakteristik özelliklerine ve yönetimsel aktivitelerine odaklanmak
- Lider/Yöneticinin rolü
- Her aktivitenin performansının analizi
- Etkili liderlerin karakteristiklerini keşfetmek
İş yaşamındaki davranış şekilleri (3 saat)
- İhtiyaçlara uygun davranışların ortaya çıkarılması için planlama
- Davranışsal farklılıkları göstermek ve tanımlamak
- Kişisel profil sistemi doğrultusunca dört temel stili tanımlama pratiği: Kişisel değerlendirme aracı
Yönetim fonksiyonları (3 saat)
- Planlama, organizasyon, yönlendirme ve kontrol çalışması
- Yönetim evriminin analizi
- Eski metotlar ile bugünün sistemlerinin karşılaştırılması
Öz Saygı (3 saat)
- Temel Prensiplerin tanıtımı
- İmajın öneminin anlaşılması
- Bir pozitif görünüm/perspektifin etkilerini keşif
İş değerleri (3 saat)
- Değerlerin orijini çalışması
- İş değerlerinizin tanımı
- Diğerlerinin iş değerlerini anlamanın kazancı
- Organizasyonel değerleri tanımlamak
Değer Farklılıkları (3 saat)
- Farklı stiller ile çalışmak için rehber
- Guruplarla ve takımlarla çalışmada değer katacak stil, yetenek ve motivasyonlardaki farklılıkların keşfi
- Farklılıkları destekleme, cesaret verme ve kabulün öneminin keşfi
Bir araya gelmek, bir başlangıçtır. Bir arada bulunmak, bir gelişmedir. Beraber çalışabilmek ise; başarıdır.” – Henry Ford
LİDERLİK SINIFI G-102
Kişiler Arası İletişim
Amaç:Etkili dinleme ve geribildirim yeteneğini geliştirmek, kızgınlık/çatışma yönetimini öğrenmek, ilişkileri geliştirmede iletişimin öneminin anlaşılması
İletişim, bilgi, duygu, düşünce veya anlamların kişiler ya da gruplar arasında aktarılması sürecidir. Ayrıca anlatabildiğimiz, karşı tarafın anlayabildiği kadardır. O sebeple ifadelerimizi karşı tarafın zihin haritalarına göre kalibre etmemiz gerekir. Bu da ancak dinleme ve empati yeteneğiyle elde edilir. -Gülay Savaş
İletişimin Rolü (3 saat)
- Etkili iletişim için temel yeteneklerin çalışması
- Önemli iletişim rollerinin tanımı
- İletişimdeki engellerin tespiti
- İletişim sürecindeki temel prensiplerin kullanımı ve tespiti
Dinleme (3 saat)
Diğer çalışanlarla etkileşimin planlanması
- Temel cevap stilleri saptamak
- Etkili dinleyicilerin karakteristiklerini kullanmak ve tespit etmek
- Aktif dinleme sürecini kullanmak ve öğrenmek
İddialı / kendini hissettiren İletişim (3 saat)
- İddialı iletişimi tanımlamak
- İddialı iletişimin yararlarını ve risklerini tespit etmek
- Pasif, iddialı ve saldırgan davranışları tanımlamak
- İddialı bir yazıyı kullanmak ve öğrenmek
- İşyerimizdeki yönetici personelle ilişkilerimizi etkileyen stillerimizin nasıl olduğunu tanımlamak
- Manipülasyon ve gözdağı verme /Korkutmaları ele alacak tartışma teknikleri
Etkili geri bildirim teknikleri (3 saat)
Geri bildirim, iletişim sürecinde mesajı alan kişinin, mesajı gönderen kişiye verdiği yanıt veya tepkidir. Bu, iletişimin çift yönlü bir süreç olmasını sağlar. İyi bir geri bildirim, iletişimin doğruluğunu ve etkinliğini artırır, yanlış anlamaları ortadan kaldırmaya yardımcı olur.
- İki yönlü iletişime odaklanma
- Pozitif geri bildirim almak ve vermek
- Gelişim için geribildirim almak ve vermek
Kızgınlık/Öfke Yönetimi (3 saat)
- Çatışma/Öfke etkileri üzerine çalışma
- Çatışma/Öfke döngüsünün bileşenlerinin tanımlanması
- Farklı güç çeşitlerini tanımlamak
- Kendi öfkemizi başarılı bir şekilde yönetmek
- Başkalarının öfkesini başarılı bir şekilde yönetmek
LİDERLİK SINIFI G-102
Çatışma ve Problem Çözme Teknikleri
Amaç:Çatışma yönetimi yetkinliklerinin gelişimi, etkili, yaratıcı ve sistematik problem çözme ve karar verme
Çatışma, farklı hedef, beklenti, davranış, düşünce, değer ya da duyguları olan bireylerin, bir sorun üzerinde bu farklılıklarını birbirlerine yansıtmalarıdır.
Çatışmayı Tanımlama (3 saat)
- Çatışma yönetimi yaklaşımları üzerine odaklanma
- Çatışmayı tanımlama
- Kendimizin çatışma yönetimi stilini saptama
- Diğerlerinin / diğer çalışanların çatışma yönetimi stillerini saptama
- Çatışmaları en iyi çözümlemek amaçlı farklı yaklaşımların olduğu iş ortamlarını tanımlamak
Çatışmanın Bileşenleri (3 saat)
- Çatışmadaki farklı güç temelleri üzerine çalışma
- Pratik ihtiyaçlar dikkate alınarak sebeplerin keşfi
- Kişisel ihtiyaçlar dikkate alınarak sebeplerin keşfi
- Çatışmada sezgi/algılamanın rolünün keşfi
Çatışmayı Çözümlemek (3 saat)
- Pozitif çatışma çözümü için stratejiler
- Temel prensiplerin kullanımı
- Etkileşimli yönergelerin kullanımı
- Takım veya gurup çatışma çözümü stratejilerini adreslemek
Problem Çözümü (3 saat)
- Sağlıklı problem çözümündeki Gerçek değerlere odaklanma
- Bir problemi tanımlayan teknikleri öğrenme
- İşyerinde yaratıcı problem çözümünü kullanmak için sebeplerin tespiti
- Yaratıcı problem çözme tekniklerini kullanmak ve keşfetmek
- Bir sistematik problem çözme modelini kullanmak ve öğrenmek
- İşyerinde sistematik problem çözme araçlarını kullanmak ve keşfetmek
Karar Vermek (3 saat)
- Sistematik süreçler çalışması
- Karar verme süreçlerini tanımlamak
- Karar verme süreçlerindeki araçları kullanmak ve öğrenmek
Kişisel ve Organizasyonel Gelişim
Amaç: Organizasyonlar içinde kişisel önceliklerimizi geliştirmek, kültürün bunlara etkileri, değişikliklere adaptasyon, öğrenme, zaman ve stres yönetimi; çalışanların değerlendirilme, koçluk ve eğitim süresince öğrenme yeteneklerini kullanmaları
İşe getirdiğimiz önceliklerimiz (3 saat)
- Öğrenmede
- Zaman yönetiminde
- Stres yönetiminde
- Değişikliklerin anlaşılmasında
- Koçlukda
- Eğitimde
- Delege etmekte önceliklerin keşfi
Organizasyonel Kültür (3 Saat)
- Farklılıklara odaklanma
- Organizasyonel kültürlerin nasıl geliştiğinin keşfi
- Organizasyonların kültürlerini etkileyen faktörleri tespit etmek
- Kültürler, öncelikler ve organizasyonel değişiklikler arasındaki karşılıklı ilişkiyi keşfetmek
Liderler için yeni roller (3 saat)
- Bugünün liderlerinin sorumluluklarını geliştirme çalışması
- Change-Agent yetkinlikleri uygulama ve gelişimi
- Koçluk yetkinliği uygulaması ve gelişimi
- Eğitim yetkinlikleri uygulama ve gelişimi
Performans değerlerini yönetmek (3 saat)
- Çalışan performansını değerlendirme çalışması
- Altı adımlı gözden geçirme sürecini kullanmak ve öğrenmek
- Koçluk ve eğitim yetkinliklerini uygulamak
- Zor gözden geçirmeleri ele almak ve tanımlamak için kullanılan teknikler
Liderler bu eğitimde ne öğreniyorlar?
- Motivasyonel çevrenin nasıl yaratılabileceğini
- Örneklerle nasıl rehberlik edeceklerini, yol göstereceklerini ve hedeflerini nasıl başaracaklarını
- Rollerini ve beklentilerini nasıl anlayacaklarını
- Doğru aksiyonu ve disiplini nasıl sağlayacaklarını
- Dinleme, güven kurma ve gelişim için nasıl geribildirim verileceğini
- Çatışmaları nasıl pozitif anlamda çözümleyeceklerini
- Organizasyon için beklenen sonuçları nasıl başaracaklarını
- Diğerlerine koçluk ve eğitimi nasıl yapacaklarını
Konu ile ilgili diğer yazılarımızı aşağıdaki linklerden okuyabilir, “Liderlik Geliştirme Programımız”a başvuru yapmak ve detaylı bilgi almak için info@gulaysavas.com.tr ya da gulay@gulaysavas.com.tr mail adresine mail atabilirsiniz.