İçerik Başlıkları
ToggleHeading Title
Yeni Nesil Danışmanlık Nedir?
Yeni nesil danışmanlık, geleneksel danışmanlık yaklaşımlarından farklı olarak çağdaş teknolojileri ve dijital araçları kullanarak hizmet sunan bulut tabanlı ve yapay zeka destekli bir danışmanlık türüdür. Bu yaklaşım, her boyuttan şirketlere dijital dönüşüm süreçlerinde ve teknoloji odaklı stratejilerde ve şirket yaşam döngüsü içerisindeki tüm ana süreçlerde danışmanlık hizmetleri vermek üzere geliştirilmiştir.
Neden Yeni Nesil Danışmanlık?
Çünkü
- Klasik danışmanlığa göre %100 daha hızlı ve maliyet efektiftir.
- 7/24 ulaşılabilen çözümler ve online ihtiyaç analizi ile çözüme giden yola hızlı erişim sağlar.
- Ölçeklenebilir ve ölçümlenebilir hizmet imkanı sunar. İhtiyaç olunan hizmetin ihtiyaç olduğu kadar alınması ve anlık iş zekası raporları ile ölçümlenebilmesi sağlanır. Bir çeşit kontörlü danışmanlık da denebilir.
- Bulut tabanlı olduğundan dijital hafıza oluşturur ve geriye dönük sorgulama imkanı sağlar. Yapılan tüm çalışmalar bir veri tabanında danışman için de, şirket için de saklanır.
- Ulaşım, toplantılar, giden – gelen teklifler ve en önemlisi karar vermek için yönetim kurulu toplantıları vs gerekmediğinden kaybedilen zamandan kazandırır. ve %100 daha hızlı bir şekilde çözüme giden yolu, ihtiyacınızı önünüze getirir.
- İşletmenin büyüklüğüne ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş hizmet alma imkanı sağlar. 3,6 aylık ya da senelik tahahütler gerektirmez.
- Bir Pazar yeri de olduğundan, şirket yaşam döngüsünde var olan tüm ana konularda, ihtiyaç duyulan uzmanlıklara ve dolayısıyla deneyime aynı platform üzerinden erişme imkanı sağlar.
- %100 daha hızlı ve maliyet efektif olduğundan her büyüklükteki KOBİ için erişilebilirdir.
- ERP, CRM, E-Ticaret, yapay zeka uygulamaları gibi bilgi teknolojisi araçları ve nitelikli bilgi teknolojisi insan kaynağından şirketler kiralama usulü faydalabileceğinden kendi içlerinde ayrıca ektra bu yazılımlardan almak ya da teknoloji uzmanı barındırmak zorunda kalmazlar. Bu da büyük bir kazanç sağlar.
- Sonuçta, tüm bunlar, şirketlere içinde bulunduğumuz yapay zeka çağında karlılık ve küresel pazarda rekabet için güç kattığından sürdürülebilirliklerine katkı sağlanır.
Geleceğin İş Modeli Olarak Yeni Nesil Danışmanlık
Yeni nesil danışmanlık, şirketlerin faaliyetlerini, modellerini, gelir akışlarını güncellemek ve bu sayede yeni iş fırsatlarını yaratmak, rekabet gücü sağlamak ve geleceğe taşımakla ile ilgilidir.
Dijital dönüşüm ya da dijitalleşme sadece şirket içinde yaşanan bir süreç iken yeni nesil danışmanlık şirketleri uluslararası pazara taşımanın bir yolu olarak daha geniş bir alana hitap etmektedir.
Gerçi, gelecek geldi ise de yine de adı “geleceğin iş modelleri” olan iş yapış şekillerine bakalım:
Geleceğin İş Modelleri
- Bulut Tabanlı ve Paylaşımlı Hizmet Modelleri
- Platform & Ekosistem Modelleri
- Blockchain ve Merkezi Olmayan Yapılar
- Döngüsel Ekonomi Modelleri
- Yeşil ve Sürdürülebilir Modeller
- Yapay Zeka ve Veriye Dayalı Modeller
- Freemium ve Mikroödeme Modelleri
- AR & VR Modeller
- Uzaktan ve Hibrit Çalışma Modelleri
- Sağlık ve Refaha Yönelik Modeller
Geleceğin İş Yapma Modellerine ait detayları okumak için bu linke tıklayabilirsiniz.
Yeni Nesil Şirket Danışmanlığı Nasıl Olmalı?
“Yeni Nesil Danışmanlık” yukarıda sayılan “gelecek iş modelleri” üzerine oturmuş bir danışmanlık olmalıdır. Artık bir şeylerin değişme zamanı. Tüm bunlardan şu sonuçları çıkarmalıyız.
- Bulut tabanlı ve paylaşımlı bir hizmet modelinde
- Platform ve ekosistem yapısında
- Yapay zeka ve veriye dayalı
- Mikro ödeme imkanları da olan
- Uzaktan veya hibrit çalışmayı destekleyen bir yapıda olmalıdır.
Halbuki eski usul danışmanlık sürecinde hala
- Şirketler, danışmanlar ile ayrı ayrı toplantılar yapıyorlar. Hatta bu durumların çoğunda danışman kendisine olan ihtiyacı anlatmak üzere şirketlere ziyaretler yapıyor. Zaman zaman görüşmeler online olsa bile, fiziksel olarak yüz yüze yapılan toplantılar da olabiliyor ve tüm bu süreç için saatlerce zaman, para ve emek harcanıyor.
- Karşılıklı doğru çözüm / uzman / ürün / danışman ya da şirkete ulaşıncaya kadar onlarca toplantılar yapılıyor ve zaman kaybediliyor. Çoğu toplantının da maalesef hiç bir anlamlı
- Teklifler toplanıyor ve bu tekliflerin değerlendirilmesi için yönetim kurulları toplanıyor. Çözümü aranan konu bazen ne kadar küçük / basit olsa bile aynı süreç işliyor. Yine yönetim kurulu toplanması gerekiyor. O kurulda kaç kişi varsa hepsinin bir araya gelmesi bekleniyor vs.
- Danışmanların hepsi şirketlere her hangi bir süreç ile ilgili minimum 3 aylık teklifler sunuyorlar. Bu teklifler 3 aydan başlayıp, bir seneye kadar, hatta bazen daha da uzun süreli olabiliyor.
- Tüm bunların sonrasında, şirket bir danışmana karar vermiş ise süreç başlıyor.
Danışman bir şirket ile çalışmaya başladığında esasında ilk yaptığı eylem bir analizdir. Bunlar
- Mevcut durum analizi
- … olgunluk analizi ya da
- Verimlilik analizlerinden biridir.
Tüm bu analizlerin amacı esasında, şirketin temel ihtiyacını anlamaktır ki; çözüm önerileri ona göre sunulabilsin.
Bu aynı şekilde hastanede bir doktora giden kişinin, doktorun muayenesinden sonra bazı tahlillere yönlendirilmesi gibidir. Doktor, kişinin bazı kan değerlerinin sonuçlarını görmeden ona bir reçete yazamaz. Çünkü vereceği reçetenin, yazacağı ilaç ya da vitaminlerin kişideki kan değerlerini o istenilen seviyeye getirmede hizmet edecek, şifa sağlayacak kimyasal içeriklerde olması gerekiyor. Yani arkasında esasında bir bilim, matematik vardır.
Şirket danışmanları, yönetim danışmanları olarak bizlerin de işlettiği süreç esasında aynıdır. Yönetmek bir matematikdir. O yüzden şunu yine hatırlatmama izin verin:
“Ölçemediğimiz şeyi yönetemeyiz!”
Ölçmek, verinin toplanması ve bilginin analiz ve sentezi ile olur. Günümüzde bilgiyi yöneten kazanacak ve geleceğe ilerleyecek. Aksi takdirde rekabet gücünden yoksun bir şekilde yok olan şirketlerden biri olacak.