Yapay zekanın küresel ekonomilere ve sektörlere etkisi her geçen yıl artıyor. Yapay zeka ve makine öğrenimi ile otomatikleştirilebilen çok sayıda manuel işlemi kullanan sigorta sektörü, yapay zekanın en fazla dokunduğu sektörler arasında yer alıyor.
4 yapay zeka uygulamasının kullanımı yaygın
Talep işleme, otomatik onarım maliyeti tahmini, başvuru işleme, sigorta fiyatlandırması, belge oluşturma, müşteri sorgularına yanıt verme ve kişiselleştirilmiş hizmetlerin, yapay zekanın sigortacılıkta öncelikli kullanım yerleri olduğunu aşikar.
• Derin Öğrenme
• Doküman İşleme
• Chatbot’lar
• Duyusal Hesaplama dünyada genelinde en çok kullanılan yapay zeka uygulamaları durumunda.
Yapay zeka sigortacılık sektörünü etkilemeye devam edecek
Özellikle “Duyusal Hesaplama” ya da duygusal bilgi işlem olarak da anılan uygulamanın, müşterileri daha iyi anlamak ve onların zihinsel durumlarına göre harekete geçmek için kullanılmaya başlandı, bilgiyi toplamayı ve işlemeyi öğrenen yapay zekanın, her sektörde etkisinin arttırdığını, bu etkinin en çok hissedileceği sektörlerin başında ise sigortacılık sektörünün olacaktır.